lördag 5 april 2008

Feministiskt vanvett.

Någon som minns Fi? Jag retade upp mig rejält på dem när de var som mest aktuella. Denna text har något år på nacken men jag tycker att den fungerar idag också.

Landet står inför en katastrof av sällan skådat slag. Det är företagsutflyttningar, kommande massarbetslöshet, lönedumpningar, högerstyre osv och politiker från både vänster och höger lägger uppmärksamhet på struntfrågor! Jag snackar naturligtvis om feminismen i allmänhet och det relativt nybildade feministpartiet i synnerhet. Porr är den stora käpphästen och nu ska t o m politikerna ha som policy att enbart nyttja "porrfria" hotell när de är ute på vift i Europa för skattebetalarnas pengar.

Jag försvarar inte dagens porr, tvärtom så tycker jag den är allmänt motbjudande. Jag tänder inte på våld, piskor, fejkade gruppvåldtäkter, rövknull och rakade anorektiska fruntimmer som borde vara fulla med näringsrik föda istället för silikon.
Dagens kroppsideal och porr får mig att må illa.
Men jag fattar ändå inte varför man ska förbjuda detta? Vad jag vet så är det ingen som tvingar porraktriserna till att medverka. Eller är det så? I så fall; vem tvingar dem och hur går det till? Kommer det hem en porrproducent med några torpeder och tvingar under vapenhot den unga vackra kvinnan i familjen att följa med till närmaste inspelningsplats för porrfilm?
Vem tvingar en svensk kvinna att söka upp företrädare inom sexbranschen för att därefter bli provcyklad inför rollen som våldtäktssuktande nymfoman i "Anala begär 9"?

Eller vad menar feministerna? Är kvinnor i allmänhet så lättledda, svaga och enfaldiga så att vilken porrproducent som helst kan muta dem med lite kanelbullar och hallonsaft för en avsugning eller rövknull framför kameran? Har kvinnor ingen egen vilja? Har de inget omdöme överhuvudtaget? Är det vad feministerna vill ha fram?
Jag tror inte att kvinnor är så svaga. Tvärtom, de kvinnor som jag har erfarenhet av har varit bra mycket starkare än mig, i alla fall psykiskt och när jag tänker efter så är det även ett par av dem som har tagit mig i armbrytning.
Jag anser att så länge det sker på frivillig basis så ska folk få ägna sig åt vad de vill, oavsett om det handlar om att förnedra sig genom att medverka i porrfilmer som "skådis" eller att konsumera skiten.

Och hur ställer sig feministerna till bögporrfilmer där bara män medverkar? Är det också "kvinnoförnedrande"? Och hur ställer sig feministflatorna till detta? Homosexualitet är ju politiskt korrekt numer.
Så vad anser feministerna? Ska gayvärlden vara ett undantag? Ska lesbiska scener vara tillåtet? Är inte det förnedrande? Om inte, vad är skillnaden? Är heterosexuell porr fulare? VEM ÄR DET SOM DISKRIMINERAR VEM EGENTLIGEN?

Politikerna ska ägna sig åt viktiga saker och inte rent jävla trams för nu brinner det i knutarna. Det handlar om vår överlevnad! Politikerna ska lägga sina resurser på att bekämpa arbetslösheten, motverka företagsutflyttningarna, bryta den ökande kriminaliteten och rädda vårt krympande välfärdssystem och inget annat.
Feministiska struntfrågor och änglaproblem kan man kanske ägna sig åt när man har släckt branden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väl rutet. Jag har också funderat över detta ett antal ggr.

Dock tänder jag på dagens porr - men det får stå för mig :)

http://elajt.hallah.nu/gloegg

Gutegirl sa...

Det är ju just det. Vi liksom fostras
in i nån slags "Håll käft och var söt och gör som killarna säger så ska du se att det blir bra" anda, och då blir vi dumma i huvudet.

Rex sa...

Vafan....har du och "Gutegirl" lite kuckel på sidan om,eller vad? Hon tycks vara här och kolla jämt...