torsdag 1 maj 2008

Stor kuk = Dum?

Nej, jag påstår inte att storkukade killar är dumma. Men jag måste faktiskt skriva av mig min erfarenhet av detta fenomen trots allt.

När jag gick i plugget så var det en kille som hade en enormt stor kuk, den var jävlar i mig som en bowlingkägla och den pojken, han var helt tät i huvudet. Dummare människa fanns inte. Ända upp i nian så hade han problem med att läsa, han satt och formade orden med munnen, långsamt, mycket långsamt när han försökte att läsa. Men stor kuk, det hade han i alla fall!

En annan kille gick i någon slags särklass för extra korkade ungar. Förutom att man skulle ha problem med verkligheten så skulle man tydligen även ha stor kuk för att få vara med och sova under lektionerna i denna klass.
Han var inte bara känd för att med stor förtjusning stå och peta sig i näsan och trycka in snorkusarna i sina öron när han trodde att ingen såg, han hade även en kuk som skrämde vettet ur de tuffa tjejerna som hade rökrutan som huvudämne.

Samma fenomen upptäckte jag på arbetsplatserna. Jag minns en kille som ofta stod i duschen och runkade med ett fånigt flin på läpparna, helt bortkopplad från omvärlden. Gick aldrig att ha ett djupare samtal med honom, det var ingen idé, han fattade ändå inte och subtila budskap gick aldrig hem. Han tog allt bokstavligt och det enda han var intresserad av var att snacka helgfylla och sport. Och ja, killen hade en kuk som en mangelstock.
En annan snubbe som jag lärde känna när jag jobbade inom färjetrafiken stod i grovdisken och hade så gjort i flera år. Tog sig inte vidare helt enkelt, för dum. Däremot tog han sig gärna på kuken, mycket och ofta. Hans kuk var enorm och han gillade att visa den, tog fram den så ofta han kunde till allmän beskådan, gärna när han var full. Titt som tätt så åkte brallorna ned och kuken fram under personalfesterna, mitt på dansgolvet. Hur intelligent är en sådan kille?

John Holmes hade ju porrvärldens största kuk, den var legendarisk och så även hans enfald. Han dog vid fyrtioårsåldern utan att ha gått ut grundskolan.

Gäller då det motsatta? Är småkukade killar extra intelligenta? Kompenserar de liten kuk med fina skolor och höga utbildningar?
Vet inte. Däremot så hade jag en polare som var jävligt intelligent, gick fyraårig teknisk och fortsatte sedan till Chalmers. Idag har han säkert något fint jobb och tjänar grova stålar. Och ja, han hade en mycket liten kuk. Han hade svåra komplex för detta vilket fick till följd att han inte vågade ta kontakt med tjejer. Vid 25 års ålder så var han fortfarande oskuld och vad jag vet så har han nog inte fått komma till ännu.

Men min teori har en stor brist, jag själv. Nu tillhör jag inte dem som gillar att duscha naken tillsammans med andra män så jag har inte kunnat jämföra. Men jag skulle tro att mitt organ har en högst genomsnittlig storlek.
Detta skulle betyda att jag har genomsnittlig utbildning med genomsnittliga betyg. Det har jag inte. Jag har inte ens ett giltigt avgångsbetyg från grundskolan.
Men tanke på min studiebakgrund så skulle jag ha en kuk i storleksordningen luftvärnskanon. Om nu min teori skulle stämma alltså.
Jag har inte ens någon genomsnittlig inkomst, jag är låginkomsttagare men har periodvis tjänat grova pengar. Det skulle alltså betyda att under några år under nittiotalet så skulle alltså min jättekuk a la luftvärnskanon ha krympt till en liten ettöressmällare för att därefter, när min inkomst sjönk till dagens nivå åter ha växt till sig till en rejäl klyvarbom.

Det har den dessvärre inte.
Om storleken på kuken följer utbildning och inkomst, dvs ju högre utbildning och inkomst, desto mindre kuk, ja då hade min kuk varit enorm.
Men som sagt, antingen så håller inte min teori, eller också är jag undantaget som bekräftar regeln.
Jag kanske är den enda lågutbildade som inte har en riktig bamsekuk?
Nu har jag inte mätt min kuk men om jag skulle göra det, vad skulle jag få för resultat? Tja... Inte några 30 cm i alla fall, det är helt säkert.
Men om jag tar ett rejält tag om kuken med näven, drar framåt samtidigt som jag försöker att mäta underifrån, från rövhålet. Ja, då kanske jag kan komma upp i 25 cm i alla fall. Inte illa det heller.
Tänk om det vore lika lätt att höja sin inkomst som längden på kuken?

3 kommentarer:

Fröken Sparsmart sa...

Välkommen till tävlingen och lycka till! :)

Popesize sa...

Det här är en av dina roligare texter. Kommer alltid på mig själv med att smågarva när jag läst den. Man ser de där männen framför sig med ett lätt förståndshandikappat uttryck i ansiktet och kuken greppad som något jäkla brännbollsracket i nävarna, utstötandes något dumaktigt flinande.

Anonym sa...

Haha riktigt rolig läsning. Känner igen fenomenet måste jag säga. En kille i min skolklass hade så stor kuk att han kunde suga av sig själv. Vilket han dessutom gjorde i omklädningsrummet ibland, samtidigt som han använde schampooflaskan som analplugg. Det var en mycket enfaldig människa. Han var dock en riktig fena på att hota. Det får man inte ta ifrån honom.

Johan