tisdag 17 juni 2008

Därför är jag inte WT.

Den eminenta bloggerskan Gutegirl ställde en liten fråga på sin blogg, hon undrade om hon var White trash.

Nej, jag tycker faktiskt inte det. Då är jag mycket mer White trash, därmed inte sagt att jag är WT. Men jag ligger farligt nära. Det är jag fullt medveten om. Det skulle inte behövas mycket förrän jag skulle ramla ned i WT-träsket. Det skulle räcka med att jag blev av med jobbet och gjorde några dagsresor till white trashens mecka, dvs ÖB, så skulle det vara klippt. Hade jag även åkt till Thailand och hämtat hem en fru därifrån så hade jag varit bortom all räddning.

Men nu vill jag informera om varför jag inte anser mig vara WT. Är ni med? Ok!
Jag är inte White Trash därför att...

...För att jag inte dricker öl och har aldrig gjort, tycker att det är bland det äckligaste som finns.

...För att jag inte dricker läsk som bordsvatten varje dag, bara på helgerna och aldrig sådan där jävla lågprisskit. Molly-Cola är portat hemma hos mig.

...För att jag aldrig, aldrig någonsin handlar på Lidl. Det är ett ideologiskt ställningstagande jag har gjort.

...För att jag hatar stora, dreglande och illaluktande hundar.

...För att jag inte har några planscher på väggarna och inga tavlor med vargar, indianer eller annat naturfolk. Föredrar modern konst, litografier.

...För att jag avskyr sport. Sport är väl - med undantag av stora hundar och Lidl - så mycket white trash något kan bli.

...För att jag inte har sådana där larviga "tribals-tatueringar".

...För att jag inte kör med den sk "biker-wannabeelooken" när det gäller kläder.

...För att jag inte har några betalningsanmärkningar eller ens lån.

...För att jag bor centralt i stan och inte i något ghetto.

...För att jag inte är rasist. Har inte invandrarhat som ett självändamål. Beter sig en människa som en idiot så är hon en idiot oavsett om hon är svensk eller en äkta läppneger från Sydbongo.

...För att jag alltid går och röstar.

...För att jag har körkort.

...För att jag aldrig någonsin har ägnat mig åt kvinnomisshandel.

...För att jag aldrig reser till Kanarieöarna eller Turkiet vilket alltid slutar med katastrof för white-trashfamiljen. Dyngrak man, fet dyngrak kärring som tror hon kan dansa och känner sig uppskattad av turkarna. White trashman blir svartsjuk och pryglar upp kärringen med en biljarkö samtidigt som white trashungarna bölar så snoret sprutar.

...För att jag aldrig någonsin skulle få för mig att pierca ögonbrynet eller skaffa mig en tumring.

...För att jag inte har schemalagda bilturer till white-trashens Mecka - ÖB.

...För att jag inte är intresserad av bilar och motorer.

...För att jag inte badar bastu tillsammans med andra män och för att jag inte måste ta fram kuken i tid och otid och jämföra den med andra mäns kukar så fort jag blir full på offentliga platser som t ex dansgolv, firmafester och pubkvällar med grabbarna.

...För att jag inte blir helt knallpackad på julafton, ramlar in i julgranen mitt under julklappsutdelningen och går rakt igenom glasdörrarna till vardagsrummet så glassplittret yr när kärringen ber mig att gå och lägga mig för kvällen. Eller jo förresten, det har jag ju gjort! Glöm det!

...För att jag inte porrsurfar. Eller... Fan också! Det gör jag ju det också! Det går inget bra det här, tror att det är dags att jag slutar nu.

10 kommentarer:

Rex sa...

Nänä,men ställer upp på bild i badtofflor,det gör du.....

Anonym sa...

Hej där.

Vill bara säga att jag älskar din blogg. Har kommit igenom hälften än så länge men sitter som fängslad vid varje inlägg.
Startade upp en egen blogg precis innan jag började läsa din, men nu vetifan alltså. Det jag vill säga denna värld finns ju redan på din blogg =D no bull. Hur som helst, såg att du blev tvåa, grattis! Har du funderat på att ge ut din blogg i bokform? Säg gärna till mig då för jag kommer vara den första att köpa den. Anyway, I love you man! Hade gärna velat byta några ord med dig över en kopp kaffe någon gång. Ha en fin kväll/A

Le Tobe sa...

Jag har både betalningsanmärkningar och gillar att dricka öl. Anmärkningarna är dock inte pga nåra tvivelaktiga avbetalningar, det var pga att inte fick min remiss till läkaren på sex månader samt omdömmes-nedsättande (antidepp) tabletter.

Annars anser jag mig inte vara WT.
Förutom det där med porrsurfandet kanske ...

Gutegirl sa...

Du låter läskigt nära en medelsvensson. Om det här varit på flashback hade jag postat den där smileyn med den raka munnen, du vet.
Men jag gillar medelsvensson, man vet var man har dem. Det är tryggt.

valp sa...

jag älska sport. och handlar fan på ÖB. arbetslös. betalninganmärkningar. hm.

Liselott sa...

Av din lista att bedöma skulle jag inte kategorisera dig till WT. Nope. *ruskar på huvudet för att markera mitt "nope"*

Och jag hatar också stora dreglande hundar, jag har en aning hundskräck. Minns när en hundfan hoppade upp i barnvagnen och skrämde slag på min ena son som var kanske en tre år. Så mina barn har också hundskräck. Hundägaren säger "Han/hon är inte farlig, vill bara leka" Amen tjena...

Anonym sa...

Hur många fel måste du ha för att vara White Trash? 1, 2, 5, 10, alla?
Eller finns det grader av White Trash?

Anonym sa...

Ja inte är du mycket till man inte pegga 206 hallåååååå*S*. Sen detta WT begreppet vafan är vi i USa eller?
Roberth Ström

Anonym sa...

Gammal hårdrockare: du svarar inte på vad du har för utbildning eller vad du arbetar med?
White trash(?) det låter som om du vore i ett undeläge och är tvungen att hävda dig genom att använda dig av ordet.
Jag hoppas och verkligen hoppas på att du inte har några barn, för då är det verkigen synd om dem att de har en sådan fader.
Jag har svårt att tro att någon med en högre utbildning skulle yttra sig på det viset som du gör och är det någon som gör det visar det bara på att personen ifråga har låg självkänsla.
VIDARE TROR JAG ATT Gutegirl är mer White trash än du för hon väntar sitt fjärde barn och studerar, dessutom medelåders.

Lägg ner det här nu, va?

Gammal Hårdrockare sa...

Anonym:

Jag jobbar som produktionssamordnare, vilket bara är ett finare namn för arbetsledare.
Och nej, jag har som jag tidigare har skrivit ingen utbildning. Gick inte ens ut grundskolan.
Familj har jag haft. Dem är jag god vän med idag men vi bor inte ihop.
Underläge? Öh... Vilket underläge skulle jag vara i?
Jag har jobb, är rätt så rik tack vare att jag inte har några skulder eller lån, har ett bra liv, reser mycket, har rest mycket, har flickvän osv.
Jag förstår inte varför jag skulle vara i underläge?