fredag 26 september 2008

Ensam mamma söker...

Nu har de vevat igång ännu en av dessa infantila relationsprogram som går ut på att para ihop folk. Jag syftar på ”Ensam mamma söker”.
För det första så ger de en falsk bild. De försöker att prångla ut ett budskap om att män skulle stå i kö för att bli tillsammans med en kvinna som har avkomma med annan man. Så är inte fallet i verkligheten. En kvinna med barn är alltid ett andrahandsval för en man. Få män erkänner dock detta öppet, bättre då att låtsas att de tycker om barn. De står ut med ungen enbart för att få sex, inget annat.
Sexdriften är stark och kan få män att utstå de mest förnedrande situationer och utföra de mest extrema handlingar. Män kan ruinera sig på en kvinna, han kan få för sig att korsa Antarktis på skidor (Ni tror väl inte att Skinnarmo gjorde det för att han tyckte att det fläktade så skönt där nere?) och krig har startats av sexuellt frustrerade härskare, allt för att imponera på någon kvinna.
Cleopatra nekade Julius Caesar vilket gjorde honom arg. Han blev så jävla förbannad så han kände sig tvungen att genast dräpa ettusen nordafrikanska slavar.
En portugisisk conquistador blev förälskad i en vacker indianflicka strax efter att de hade stigit iland vid Sydamerikas stränder. Hon nekade honom. Han vände på klacken och gick i vredesmod tillbaka till båten.
En vecka senare kom han tillbaka med hela sin besättning. De fick ett styvt jobb med att stycka och flå hela indianstammen. Efter detta blev relationerna mellan portugiser och ursprungsbefolkningen en smula ansträngd.
Allt för att en man inte fick pälskrage.
Valerie Solana, extremfeministen bakom SCUM-Manifestet skrev en gång: ”Uppfylld av dåligt samvete, skam, rädsla, osäkerhet och, om han har tur, en knappt förnimbar fysisk gestaltning av sina känslor är mannen icke desto mindre besatt av att knulla. Han kan simma över en flod av snor eller vada till näsan i spyor i en mil om han tror att det finns en vänligt inställd fitta som väntar honom.”
Jag har inte mycket till övers för extremfeminism men här träffade hon faktiskt mitt i prick. Vi män kan göra mycket dumt för att få komma till.
Något av det dummaste vi alldeles vanliga män kan göra - vi utan ambitioner att korsa kontinenter eller som är i den positionen att vi inte kan förklara krig med något grannland - är att bli tillsammans med en kvinna med barn. En ensamstående mamma.
En man blir inte tillsammans med en ensamstående mamma av kärlek, nej, det är av ren desperation. Kuken står, åren går och han börjar förstå att de där riktigt mysiga och vackra kvinnorna utan barn, dem kommer han aldrig att få. Konkurrensen är för stor. Det är svårt för fula män att hävda sig bland de snygga, bredaxlade och självsäkra männen med bländvita leenden och tjocka plånböcker.
Ensamstående mammor får nöja sig med männen som blir över och männen som blir över får nöja sig med begagnade kvinnor.

Något som jag också stör mig på i detta TV-program är att det är så missvisande. Man förskönar. Man målar upp en bild av ensamstående mammor som absolut inte stämmer.
Låt mig ta en liten liknelse:
Tills för bara några år sedan så hade jag aldrig sett ett får. Bara i TV-reklamen för tvättmedel och toapapper. När jag var barn minns jag också att morsan hade en liten staty av Jesus, han stod med en sådan där herdestav och vid hans fötter var det ett par kritvita, ulliga små får. Likadant i TV-reklamen. De är ulliga, vita och bäar sött.
Jag trodde faktiskt att får såg ut på det viset.
Tills för några år sedan.
En sen sommarkväll kom jag körandes med min bil, jag hade varit någonstans och var på väg hem. Jag stannade till vid en liten rastplats och tog mig en rök. Då fick jag för första gången se livs levande får. De kom rusande i flock och det fanns inget som stämde med min bild av får. För det första så bäade de inte sött, de vrålade. Nästan skrek. Inte var de vita och ulliga heller. De var snarare smutsgrå, pälsen var tovig och i röven hängde det stora kakor med skit.
Inte var de gulliga heller. De blängde ondskefullt på mig. De stor där innanför stängslet och vrålade medan flugorna surrade runt deras huvuden och arslen.
Hur får de dem sådär vita, ulliga och fina i TV-reklamen?
Troligen så tvättar de dem innan, de kör dem i en sextiograders tvätt, bleker dem och slutligen så blåser de upp dem med en hårfön eller något.
I vilket tvättprogram körde de mammorna i ”Ensam mamma söker?”
Hade denna TV-serie hållit sig till sanningen och visat en rättvis bild av ensamstående mammor så hade titeln kunnat vara: ”Fläsk-Fia i förorten.”
Vi som har varit med ett tag, vi som lever i verkligheten vet att här snackar vi i regel tung White trashmiljö. Få ensamma mammor jobbar som butikschef, få jobbar överhuvudtaget. Här snackar vi istället sjukbidrag på tveksamma diagnoser och ibland rena socialbidrag. Vi snackar svår fetma, brist på ambitioner, stora dreglande hundar och en kull med ouppfostrade ungar med olika fäder.
Jag vet för jag har själv varit en av dessa desperata, dumma jävlar som en gång var tillsammans med en ensamstående morsa.

Märkligt nog var hon inte fet. Hon såg riktigt bra ut. Men detta var under åttiotalet. Fetma och Billys-panpizzakultur hade ännu inte riktigt slagit rot bland de yngre White trashmorsorna. Men en unge, en son hade hon och det var ju inte bra.
Men jag fick knulla.
Jag var blott tjugotre år och var själaglad över att ha fått träffa en kvinna som gillade sex och inte nog med det, hon ville ha det med mig. Mycket och ofta!
Jag trodde knappt det var sant.
Jag gick omkring på mitt dåvarande jobb och hade stånd hela dagarna. Jag kunde knappt bärga mig. Jag dagdrömde om kommande övningar i sängen så fort jag hade lämnat min arbetsplats och hennes förbannade unge hade somnat.
Jag fick mycket sex men jag fick betala för det. Jag var tvungen att ställa upp som extrapappa, jag var tvungen att ta ansvar över ungen.
Det gillade jag inte. Jag sket i ungen, jag ville knulla!
Många kvällar satt jag vid hennes TV och väntade på att ungen skulle börja gäspa. Modern älskade att titta på MTV, jag hatar musikvideos. Jag har aldrig förstått vitsen med att titta på musik. Musik är inte något visuellt för mig.
Jag satt och glodde på fåniga videos med Aerosmith, Madonna och Tears for fears. Alltid med stånd. Modern satt och tuggade tuggummi och sjöng med i låtarna. Ungen brukade sitta på golvet, djupt sysselsatt med sina färgkritor eller lego. Ibland fick han något ryck och började springa runt och vråla. Sedan satte han sig igen och höll käft med sitt lego.
Jag satt och funderade på om enfald, om ren dumhet kunde vara smittsamt.
Jag hade ingenting gemensamt med dessa två människor. Men jag var tjugotre år och sexuellt utsvulten. Vilken tjugotreåring är inte det förresten?

Jag upptäckte snabbt att hennes son gillade mig, han såg upp till mig vilket gjorde mig mycket förvånad. Jag växte själv upp med en ensamstående mor, detta var under sjuttiotalet och hur otroligt det än låter så var bidrag helt uteslutet under denna tid. Mödrarna tog ansvar över både sig själva och sina barn. Det var hederligt arbete som gällde.
Under min barndom så hade min mor två pojkvänner, ja inte på samma gång förstås. Det var som sagt ordning och reda då.
Jag minns att jag hatade dem. Jag ville inte ha någon far, jag ville inte att någon främmande människa skulle lägga sig i mitt liv, bosätta sig i mitt och min mors hem och försöka att ta på sig någon påtvingad fadersroll. Jag visste innerst inne att de hatade mig, att jag sågs som ett nödvändigt ont som de var tvungna att acceptera.
Jag lyckades alltid knäcka dem efter ett tag. De tröttnade och flyttade ifrån morsan. Den ena kroknade efter ett år, den andra var lite tuffare. Det tog tre år av gap och skrik under nätterna.
-”MAMMA! JAG KAN INTE SOVA!”
Ibland försökte han att uppfostra mig, precis som om det vore hans jävla ansvar.
-”Nu äter du upp, annars får du inte lämna bordet!”
-”Käft gubbjävel! Du har inget med mig att göra!”
Jag visste att min mor alltid stod på min sida, jag behövde aldrig vara rädd. Men jag aktade mig noga för att bli ensam med honom. Man kunde ju aldrig veta.
Men när jag ser tillbaka så hyser jag inget agg mot dessa pojkvänner, tvärtom. Det var ju fullkomligt naturligt för dem att ogilla mig, att jag sågs som en paria. Jag var ju en annan mans avkomma.
Varför skulle de haft några som helst ömma känslor för mig? Jag bar inte på deras gener, jag var bara en besvärlig ungjävel bland alla andra ungjävlar.
Så kände de och så känner jag idag. Så känner alla män. Allt annat är bara lögner och skitsnack i syfte att få komma innanför trosorna.

Men som sagt, hennes son ville tydligen ha mig som farsa trots att jag – Tack gode Gud – inte hade något gemensamt med honom. Sonen hette Tobbe och var dummare än tåget. Jag var helt övertygad om att mina gener helt skulle utesluta möjligheten att få någon avkomma som inte kunde stava tillfredsställande vid nio års ålder. Till råga på allt så hade Tobbe ett osunt intresse för sport. Jag har alltid avskytt sport.
Han tjatade alltid på mig att jag skulle följa med ut och ”kicka boll”.
-”Glöm det!” Sade jag.
Tobbe undrade alltid varför.
-”Därför att idioter slösar tid på att jaga en boll. Vill du vara en idiot?”
Tobbe var i och för sig en idiot, det var obotligt men det ville jag inte säga rätt ut. Sannolikheten för att Tobbe fortfarande skulle gå kvar i högstadiet vid tjugo års ålder var överhängande. Tobbes mor hade tydligen raggat upp fadern utanför något gruppboende för män som behövde hjälp med att knyta skorna innan de gick till dagens arbete borta vid terapiverkstaden.
Tobbe gick mig på nerverna men eftersom jag nu satt där jag satt så gjorde jag det bästa av situationen. Jag roade mig så gott jag kunde.
Eftersom Tobbe ofta bad mig att hjälpa honom med läxorna så lurade jag i honom alla möjliga dumheter. Jag slog två flugor i en smäll. Samtidigt som jag gav sken av att engagera mig i Tobbes skolgång så hade jag mycket roligt. Belöningen fick jag i sängen när Tobbe hade somnat.
Jag lärde honom en massa märkliga skrivregler, att t ex alltid sätta ett minustecken framför negativa ord och benämningar som t ex tandvärk och plustecken framför positivt laddade ord som lördagsgodis och sommarlov.
- Läxor.
+ Glass.
-”Glöm inte detta! Så här måste du alltid skriva. Gör du det så kommer fröken att bli jätteglad!”
Tobbe sög i sig allt jag sade. Han litade blint på mig och tyckte antagligen att jag var världens smartaste människa.
Det sägs att allt som människor lär sig som barn hänger kvar hela livet. Det är mycket svårt att avprogrammera dem.

-"Mamma säger att det är farligt att röka!"
Sade Tobbe när jag satt och lät mig väl smaka av en cigg.
-"Nähädå! Det är sådant som mammor måste säga! Egentligen är det jättegott och nyttigt. För att inte tala om vad tufft och manligt det är!"
Sade jag och blåste rök i ansiktet på ungen.
Jag gick ständigt mot röd gubbe när Tobbe var med och hävdade bestämt att alla uteliggare vi mötte egentligen var tjuvar och banditer som hade flera miljoner på banken.
-"Ge dem inga pengar!"
Jag lurade i honom att handikappade människor egentligen var onda människor som hade fått sitt straff av Gud och att söta hundvalpar och fågelungar var onda demoner som man var tvungen att kasta sten efter eller spotta på för att skydda sig mot otur, död och elände.
-"Annars kommer de och tar dig när du sover!"
Homosexualitet var en svår sjukdom men som kunde botas med mycket stryk och skola och utbildning var idioti som man egentligen inte behövde.
-"Det vet ju alla! Se på mig, visst vill du bli lika intelligent och framgångsrik när du blir stor?"
Det ville Tobbe.
Jag skulle tro att både moder och lärare fick problem med Tobbes beteende och skolgång.

Jag hoppas att så många unga kvinnor som möjligt läser denna text. Jag hoppas att den får dem att tänka sig för innan de skaffar barn.
Tro inte på den romantiserade bilden som de ger i "Ensam mamma söker!"
Jag anser att en kvinna ska vara helt säker, att hon ska vara mycket kräsen vid val av fader till hennes tilltänkta avkomma. Hon bör känna att detta är mannen i hennes liv, att det är denna man som hon kommer att tillbringa resten av sitt liv tillsammans med.
För annars finns risken att hon kommer att få tillbringa sitt liv med att vara ett andrahandsval för en massa desperata karlar.
Har hon riktig otur kanske hon t o m träffar någon sådan som mig.

Mammorna som deltar i "Ensam mamma söker" har egna bloggar. Det upptäckte jag för en liten stund sedan. Naturligtvis lade jag ut en länk till denna text på deras bloggar.
Ska bli kul att se om det blir någon reaktion...

76 kommentarer:

ospray sa...

haha ja det ligger nog en heldel i den här texten, hoppas någon av dem läser den...

Gutegirl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ospray sa...

GH jag läser din blogg varenda dag
så det är länge sen jag hittade dit...det var väl ungefär när du slutade skriva på en annan sida och började blogga här.
Men jag är dålig på att kommentera dock...fast jag uppskattar det du skriver och har fått många skratt och många tankeställare =))

Anonym sa...

Jag fastnade själv för en singelmamma nyligen. Vi hade så oerhört mycket gemensamt. Men sanningen är ju faktiskt att hon valde bort mig i samma stund som hon skaffade barn med en annan man, även om hon inte kände mig då. Tanken på att försörja och uppfostra en annan mans DNA känns uppriktigt sagt förnedrande. Jag hoppas att ni som läste hårdrockarens krönika tänker efter noga om det är värt uppoffringen för sex? Det var det i alla fall inte för mig. Låt kvinnor ta konsekvenserna av sina val.

Anonym sa...

HA HA HA alltid lika kul att läsa dina historier men denna var nog en utav de bättre. Jag är själv ihop med en morsa som har en "jävla unge" så jag känner precis igen mig i det du skriver. Jag ger blanka fan i ungen och tycker enbart det är jobbigt. Nu är vi på väg att bryta upp pga av att hon varit otrogen och massa annat skit. Men jag har lärt mig en läxa och jag kommer aldrig bli ihop med en morsa igen...

Granfot sa...

Du är elak... Jävligt rolig, men elak... >:) Keep up the good work!

Rambergsmannen sa...

Det där med att inte gilla andras barn är ett genetiskt arv, i stort sett alla djur dödar honornas avkommor ifall det inte är deras egen, det är nog lite de tankarna vi tampas med också.

Man ser ofta att många ungdomar omkommer på grund av rent idiotiska upptåg, troligen inte av deras egna påhitt utan snarare med en styvfarsa eller styvmorsas påverkan. Det är lätt att få snorungar att bli intresserade av spännande saker, man kan t.ex. säga: "Det är inte sant som mamma säger att ställverk är farliga att leka i, anledningen att de är inhägnade är för att bara de rika barnen ska få leka därinne, det är för kul för oss vanligt folk", eller: "nej inte är det farligt att leka bland tågvagnarna, det gjorde vi själv när jag var liten, vi sprang på taken och klättrade i ledningarna, det var det roligaste vi visste att leka skeppsbrott på banverket nattetid"

Man kan även tuta i dem att trimma moppen något vansinnigt och att skippa hjälmen för fåntrattar som kör i trettio dessutom med hjälm anses, främst av flickor, som förståndshandikappade mesar. Det finns många sätt att bli av med andras barn på.

Anonym sa...

Det jag ville komma fram till är att kvinnor har en agenda, om än undermedveten. Agendan är att skaffa barn med en man med "bra genetik" och sen leta efter en "försörjare" till avkomman. Det bästa är förstås om hon hittar allt hon behöver hos samma man, men så är sällan fallet. En taktik singelmammor har är att låta "andrahandsvalet", alltså du som dejtar singelmammor, lite symboliskt få ett eget barn med mamman, under förutsättning att du försörjer "förstahandsvalets" avkomma. Hans avkomma kommer dock alltid i första hand för kvinnan. Dessutom så måste du räkna med att hennes tidigare man alltid kommer att finnas kvar i hennes liv eftersom han naturligtvis vill ha kontakt med sitt/sina egna barn. Det är viktigt att ni tänker på att även om ni inte betalar för hennes barn eller hyser starka känslor för dom, så bidrar ni ändå på något sätt till en annan mans DNA. Det kan vara emotionellt, fysiskt, finansiellt, eller som i hårdrockarens fall genom "kunskaper".

Olof Berg sa...

Jag är 35 år, och måste säga att jag inte har nåt val. Tjejer i min ålder (och ibland om de är tio år yngre) har oftast barn.
Du skriver med glimten i ögat ibland Gehå, man måste tänka på det ibland. Men jag måste erkänna att jag själv lekt med tanken på att lära ett barn helt felaktiga saker. Peka på ett bord och säga att det är en slips o.s.v...
Skulle kunna bli skitkul :)

Kul att vi har lite utbyte och inspiration av varandra. När jag skrev om mitt första jobb så var det för att jag blivit inspirerad av dig. Känner mig ganska säker på att du hittat citatet av Valerie Solanas på min blogg.

Keep on keepin on !
/ Olof

Anonym sa...

Bravo GH...lika bra som alltid...C...

Leo Sundberg sa...

"Jag lurade i honom att handikappade människor egentligen var onda människor som hade fått sitt straff av Gud och att söta hundvalpar och fågelungar var onda demoner som man var tvungen att kasta sten efter eller spotta på för att skydda sig mot otur, död och elände.
-"Annars kommer de och tar dig när du sover!"

Herregud du har ju gjort han till djurplågare!!! Det andra fattar jag men detta - nääe

*snyft* jag som tycker hundvalpar är så sööta

angelica sa...

haha, såg det motvilligt idag, och slogs av exakt samma tanke. XD

Cookie- Alexandra, Kakhuset - Australien sa...

Ehm... vad ska man säga. Klockren.

Anonym sa...

Oj, vad bitter man kan vara!

Petra sa...

detta var en av de dummaste texterna jag någonsin läst

Anonym sa...

Väl rutet, din gamla bitterfitta. :)

Markus sa...

Finner inga ord.. Är glad att jag inte har en person som dig i min närhet. Fy fan!

C sa...

" Nu är vi på väg att bryta upp pga av att hon varit otrogen och massa annat skit. Men jag har lärt mig en läxa och jag kommer aldrig bli ihop med en morsa igen..."

Klart att man är otrogen bara för att man är morsa! *döööh*

För övrigt tycker jag att ni som blir så upprörda ska ta det han skriver med en nypa salt. Detta blogginlägg är format som påhopp för att dra läsare. All press is good press.

Och inte behöver man heta Einstein för att förstå att alla män är olika? Mr. Gammal Hårdrockare här är ingen talesman för hela manssläktet utan endast en extremt liten andel av det.

Miapia83 sa...

Jag känner mig plötsligt rånad på de minuter det tog mig att läsa detta inlägg.

Det som fascinerar mig mest är dock skribentens sätt att systematiskt bortse ifrån att dessa "andra hands kvinnors" barn existerar tack vare att män bidrog till deras skapande. Kanske män som skribenten, som uppenbarligen enbart tänker på att få knulla, och inte har ett hum om vad grundläggande värderingar, ansvar och moral är.

Nej, tack och lov att jag har en riktig man. En man som är far till mina barn, och som vet vad respekt och ansvar innebär.

Glöm inte att för varje ensamstående mamma med barn att ta hand om så finns det antagligen en man någonstans - som inte är man nog att ta sitt ansvar som pappa.
(Som säkerligen slår sig för bröstet och inbillar sig att han är en riktig karlakarl, bara för att han lyckades göra en kvinna gravid.)

den där.. sa...

Nej men stackars liiiten ;-), jobbig barndom som du måste kompensera med arga inlägg på internet? Får man fråga om din teori även gäller ensamstående pappor som söker sig till en ensamstående mamma när han letar efter en ny partner?

Anonym sa...

En sak som slog mig när jag läste din blogg är att du missade att nämna de plastpappor som efter dom dumpat den där mamman faktiskt fortfarande träffar barnet.. Var hamnar dessa riktiga män i din vision hur livet ser ut?

Anonym sa...

Kul läsning men jag hoppas för din skull att du hittat på 90%, för annars e du en sjuk jävel!

Anonym sa...

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=Psykologer+-+Legitimerade&geo_area=

Anne sa...

Här finns det inte tillstymmelse till mogenhet. Patetiskt!

Hanna sa...

http://www.familjeliv.se/Forum-5-155/m36676519-11.html

Anonym sa...

Jag vet inte varför du går omkring och är så bitter på allt och alla men antagligen för att mamma din inte gav dig den uppfostran du behöver.. fu blev ju behandlad som en skit unge till ett objekt som bara var var ett knull för andra men andå gick du som vuxen till att va samma skit som dom... lite ironi ligger ju i det.
Samma som alla andra ungar som har horor till mammor eller andra "sjuka" föräldrar som sen växer upp till att förpesta sammhället med våltäckter, brott och mycket mer.
Det är ju synd att man inte tar det man växt upp med och lär sig av det, blir en bättre människa, Du hade ingen pappa som kunde visa tiktig kärlek, allt du fick se och höra va att kvinnor bara är en fitta... hål som hål... jag tycker det är en hemsk kvinnosyn du har.
Men det är u upp till dig och vi har ju alla som du att tacka för att vi lever i en värd där barn aldrig kommer ha ett männskligt värde.

Yiyah sa...

Hahaha, fy fan vad roligt... Inser att jag aldrig kommer hitta en ny karl, ensamstående morsa sm jag är. Och inte fan vill jag ha någon heller :)

Anonym sa...

Och inte behöver man heta Einstein för att förstå att alla män är olika? Mr. Gammal Hårdrockare här är ingen talesman för hela manssläktet utan endast en extremt liten andel av det.

Nej, han artikulerar på ett bra sätt vad en stor majoritet av oss tänker.

Anonym sa...

Det finns tre typer av kvinnor som nästan inga män vill ha. Det är karriärkvinnor(feminister), Feta kvinnor och slutligen singelmammor. Det som återstår för dom grupperna är dejtingsajter på nätet. Gå in på mötesplatsen.se och se själva.

Anonym sa...

För oss män: Det finns ett väldigt bra inlägg som handlar om singelmammor och varför man bör tänka efter både en och två gånger innan man involverar sig med en singelmamma. Den kan läsas här:

http://outcastsuperstar.blogspot.com/2008/03/rough-guide-to-single-moms.html

Anonym sa...

Jag har varit extrapappa åt två underbara tjejer. No problemo, det var bara kul. Jag saknar dom än idag. Mer än jag saknar deras mamma faktiskt. - Själv har jag glömt bort att skaffa barn.

Men visst, naturlagarna fanns där i början,- nån annans gener... avundsjukan. Men det försvann.

Den där Malmöbo

kzmonova sa...

Väl talat Gehå. Du har fångat alla mäns inre tankar på pricken!!

Anonym sa...

Jag undrar hur många arga feministtexter GH själv har fejkat i kommentarfältet.

Men inlägget var riktigt roligt och helt sant!

Anonym sa...

Glöm inte att för varje ensamstående mamma med barn att ta hand om så finns det antagligen en man någonstans - som inte är man nog att ta sitt ansvar som pappa.
(Som säkerligen slår sig för bröstet och inbillar sig att han är en riktig karlakarl, bara för att han lyckades göra en kvinna gravid.)(QUOTE)

Det är väldigt vanligt att kvinnor porträtterar sig som hjälplösa offer. Han var inte "MAN" nog att ta hand om barnen. På det här sättet så försöker dom att exploatera ditt samvete. Män är ju svin, det vet alla. Men nu har du fått chansen att bli hennes prins och "rädda" henne och barnet från alla dåliga män där ute. Kan ni se mönstret?

Anonym sa...

En sak som slog mig när jag läste din blogg är att du missade att nämna de plastpappor som efter dom dumpat den där mamman faktiskt fortfarande träffar barnet.. Var hamnar dessa riktiga män i din vision hur livet ser ut?(Quote)

Jag tar mig friheten att svara för honom.

Jag citerar från länken jag postade ovan:

One of the strategies is to involve the child with the prospective “partner” almost right away and foster a relationship between the man and her child. This allows a lot of leverage on several levels as time goes by. It allows for huge amount of guilt and shame if the man wants to break off the relationship, allows a bonding to take place that is hard to shuck off and other factors... You will hear phrases such as “any man who loves me must love my children!” etc…All designed to appeal to a mans sense of chivalry and protection. This hopefully facilitates a sense of belonging together and in the end marriage.

Kom ihåg att det är kvinnor som gör slut i 70-80% av alla relationer. Män som dejtar singelmammor är ofta den typen av män som blev bortselekterade i yngre ålder. Dom kan vara oambitiösa(låg lön), ha psykiska problem t.ex social fobi osv. Dessa män är tacksamma att det överhuvudtaget finns någon som vill ha dom, så chansen att dom frivilligt ska dumpa sin singelmamma är ganska liten.

Anonym sa...

Forts.

Dessa män blir dumpade när kvinnan hittar en bättre arbetshäst(högre lön) eller när barnen har växt upp och hon inte längre behöver hans ekonomiska bidrag.


Jag säger inte att ni ska tycka illa om singelmammor, men var medveten om riskerna. Visst kan man ha sex med en singelmamma men var noga med att hålla emotionell distans, och var medveten om att kvinnor är otroligt manipulativa och har en agenda med allt dom säger och allt dom gör. Alla kvinnor är horor i den bemärkelsen att dom vill ha något från dig i utbyte för sex. Din uppgift är att ta reda på vilket pris du kommer att få betala och om det är värt det.

Avslutningsvis så vill jag bara säga att det finns precis hur mycket kvinnor som helst där ute i den stora världen så satsa på att hitta en egen kvinna som du kan starta din egen familj med - på dina egna villkor, för det är du värd.

Ett stort tack till gammal hårdrockare för ett lysande inlägg!

Anonym sa...

Du har så jävla rätt GH! Som alltid men denna gång träffade du exakt rätt.
När ska de dumma jävla fruntimrena fatta att vi säger en sak till dem, en annan sak till andra män.
Fruntimmer med barn är och förblir skadad gods, ett andrahandsval.
Tack för att du vågar skriva vad vi andra tänker.

Olle Mjala.

Anonym sa...

Jaa, det är väl ungefär så som vi kvinnor tänker/känner om MÄN med barn. Begagnade och förbrukade. Skribenten tycks helt ha missat att dessa barn har fäder. Undrar när den dagen ska komma då män förstår att kvinnor tycker lika illa om detta som ni män. När ni ska förstå att ni bara faller i graderna av att spotta snor på gatan och knulla diverse tjejer. Att uppumpade muskler är ungefär lika blåst som en blond brud med silikontuttar (fast jag gissar att de är de som finner varandra, kaka söker maka?). Vilken kvinna vill ha en relation med en sån man? Nej en sån man vill vi bara ha för en natt, det är såna män vi garvar åt. Detsamma som GH beskriver gäller alltså omvänt.

När ska ni män förstå det?

Anonym sa...

Såhär är regeln:

Man med barn under armen = gulligt
Kvinna med barn under armen = en för mycket.

Naturens egna balans för att kvinnan sitter på reproduktionsmakten. :)

För övrigt är detta klockrent skrivet. Jag har också varit i samma fosterpappasits, så jag känner igen mig!
Men jag försökte göra det bästa av situationen. Nu i efterhand inser jag att det var förlorade år. Har väldigt sporadisk och dålig kontakt med fosterbarnen. Sexet var bra iofs men tiden kunde använts till att skapa min egen familj. En bra erfarenhet, men onödig så att säga.

cleopatra sa...

Hahaha. Gammal hårdrockare, du skriver så jävla bra. Att du har fel har jag överseende med. Själv är jag barnlös, men har dejtat min beskärda del av män som vill att jag ska träffa deras barn. Nej tack, säger jag då. Samtidigt som jag också har min beskärda del av ensamma mammor i den omedelbara vänskapskretsen. Sådana som nästan jämt lyckas träffa män som är otroligt seriösa i det att kvinnorna har barn, fast de själva bara vill ligga och inte är ett dugg intresserade av att presentera den kärlekstörstande mannen för barnet/n.

Så fel kan man ha när man generaliserar, men det är väl också meningen, annars får man inte den respons som trots allt är livsluften för en blogg som denna.

roberth sa...

Kul o se dessa korkade moralister. Jag har dejtat flera kvinnor med barn och aldrig mer säger jag. Sen att GH överdriver är bara kul. Ni Pia, Marcus osv är ni ensamstående med barn? *asg*

Charles sa...

GH konstaterar fakta. Därför är han enligt vissa läsare bitter och omoralisk. Tänk vilken överraskning om dessa negativa kommentar kommer från berörda singelmammor eller så kallade feminister

Anonym sa...

haha ja det är så jävla rätt. Har själv varit ihop med en sinegl morsa och jag känner fler som varit det. Vi har alla samma åsikt och den beskrivs bra i din blogg

Anonym sa...

Sällan har ett så sant blogginlägg skrivits, GeHå är en lysande samtidsanalytiker.

Anonym sa...

Du är en djävla cyniker! :)
Och jag skrattade gott.
Men allvarligt: Du verkar vara en i grunden rutten människa på just detta plan - troligen eftersom du själv växte upp utan farsa.
Nåt slags komplex som gjort dig empatilös i just detta lilla hörn.

Men skitsamma - det är ju till huvuddel sant det du skriver.

Birgitta sa...

Ah men, där är du ju Etta Med Kokvrå! Vi saknar dig på familjeliv.se!!! Ett litet gästspel vore väl inte så dumt. Det finns en sprillans ny tråd som efterlyser dig!
Ha det gott
Birgitta2 på FL

Lovis sa...

Ja, jag undrar då vad du skulle anse att det är för fel på min fästman? Och han är inte ful och behöver "nöja sig" med mig. Tro mig, han kan få fitta om han vill. Varför stannar han då hos mig? Jag tänkte du kunde svara på det eftersom du uppenbarligen vet allt om hur dynamiken mellan män och ensamstående mödrar fungerar.

Kukenibuken sa...

Jag har svårt att komma på något att skriva annat än att det var vackert. Kanske inte helt positiv karma överallt, men ändock mycket vackert.

Malin sa...

Är du polare med Alex Schulman? Ni resonerar som om ni vore själsfränder. Mao helt irrationelt och utan substans. Kastar ur sig saker bara för att "tycka" och "vara en människa med någon slags åsikt" hehe :) Grattis till medlemskapet i klubben "narcissisterna" klubben för inbördes beundran.

Anonym sa...

Roligt med de tjejer, förmodligen mammor själva som fäller arga kommentarer över texten. Så uppenbart att de är upprörda över vetskapen att de numera tillhör andrahandssorteringen. Roligt också med de killar som försöker framstå som bra snubbar, också det ett sätt att få ett knull om man inte klarar att köra den manliga stilen.

Marcus Fenix sa...

Mitt i prick som vanligt GH! Inlägget i sig lästes med stor behållning, men de efterföljande kommentarerna från uppenbart ensamstående mödrar var stor underhållning även dessa. Det lär göra ont att tvingas inse att man är damaged goods. :)

Anonym sa...

jaha

Anonym sa...

Jadu, hitlockad från FB forumet i ett av dina inlägg. Jag får ju säga att du ger en svartvit bild av hur män ställer sig till ensam-mammor med barn. Vi är ju en produkt av vårt samhälle och olika människor har växt upp med olika råmodeller som sedan präglar vilka vi är. Det är inte min roll att lägga någon värdering i ditt sätt att tänka eller handla, du är lika opåverkad av mig som jag av dig. Dock skriver du väldigt underhållande även fast jag inte håller med dig på ett flertal punkter. Fortsätt att skriva i din blogg, alla har rätt att säga sitt och det är bra att få en tankeställare även om innehållet inte överensstämmer med vad jag själv tycker och tänker.

Anonym sa...

Skön blogg-Kom och rocka på Hellbar när vi spelar! www.gotohell.se
Sumpan- singeltätast i Sverige?!

Anonym sa...

Lite naivt att tro att du kan tala för alla män. Men visst är det en problematisk situation att bli påtvingad en främmande så kallad far,har själv varit med om det och hade gärna sluppit.

Men jag tycker det är trångsynt att inte vilja ha att göra med ett barn bara för att det inte bär på ens eget DNA. Visst, mina barn, andras ungar heter det ju, men man lär ju få rätt svårt i livet om man bara kan knyta an till folk man är genetisk släkt med.

Anonym sa...

Hahah du är singel va?!

Anonym sa...

Är kvinna (barnlös själv) och är ihop med en man med barn. Erkänner att jag ofta tänker likadant. Han är bra på att knulla, stor kuk, för det mesta snäll och trevlig, men skulle han inte haft barn så hade det varit betydligt bättre. Orkar inte med en trotsig unge som hatar mig hela tiden. Hittar jag någon bättre så lämnar jag honom, trots att jag faktiskt älskar honom och ungen. Skäms över att jag tänker så men jag gör det.

Martin sa...

Men kom igen alla ni från Familjeliv...det ÄR ju sant det han skriver.

Anonym sa...

jaaa va ska man säga då?

Välj ett nummer så ser vi vilket nummer det finns mest av och det nummer som vinner så är svaret :

HERE IT COMES

1. Han blev dumpad av en morsa och försöker nu dra upp sitt själförtroende, ge tillbaka.

eller

2. Han är bög :D

eller

3. Är en som aldrig fått en fitta så nu undrar han hur det går till

eller

4. Saknar sin morsa

eller

5. Hans mamma har aldrig låtit honom träffa några tjejer

eller

6. Han kan inte själv få barn och det vet hans morsa så hon vill att han bara skall dejta morsor så hon kan ha låssas-barnbarn

eller

7. Enda kvinnan han känner är hans mor

eller

8. Han kom inte med i ensam-mamma söker


ELLER

7. så är inlägget det vad han tycker och det han skrivit är sant..ALLA HAR SINA ÅSIKTER!!

Roligt skrivet

Anonym sa...

8

Myran sa...

Haha!! wow sicken rolig läsning! Antingen lider Gh av ur kassa spermier och är okapabel att skapa ungar själv eller så tror jag på det följande skrev, att du fick nobben i Ensam mamma söker. Och tänk att vara så dum! Att tror att den tjej man stoppar kuken i inte har legat med någon innan, och som med all säkerhet var bättre.... Provocerande men otroligt kul.

Anonym sa...

Oj då. Så det är helt kört för mig med andra ord??

Anonym sa...

hahahahaha, och vad är det för anledning till att dessa superbra och fina män är singlar då de är typ 35 år då? Är det för att de är förstahandsval? Knappast=D
Dina generaliseringar är fina, kanske stämmer in på landsbygden, vad vet jag? Nu är jag iofs gift och inte någon wt-morsa på något sätt (akademiker, hyfsat snygg och smal) och får lika mycket ragg som då jag var 18. Jag är en sån person som folk blir förvånade över att jag har barn så jag tvivlar på att jag är ett andrahandsval..;)

mookie mook sa...

Skulle det vara så att jag någongång blev singel och hade mina barn varannan vecka.. så skulle ja ta mig faen inte låta killen få träffa min barn.
Nä, en extra pappa till mina barn är det sista jag söker. Däremot en KK.

Undrar bara varför vi är "andrahandsval". Stort sett alla kvinnor idag har haft flertalet partners, är inte det lite andrahand det med??

Jag tror lite som så många andra har skrivit här. Du får upp funderingar kring din uppväxt och att du fortfarande är singel. Du är rädd för att kanske fastna för den där kvinnan med barn, så du vågar inte ens dejta.. eller du kanske borde tatuera in "ensam medelålders kvinna sökes"

Intressant läsning dock.. keep up!!

Anonym sa...

Hmm..snacka om att jag idiot förklarade dej...är sj en kvinna med barn sen innan jag träffa min nuvarande MAN...vi är gift och har ett gemensamt barn...så desperat som du beskriver vissa män är då f*n inte min man iaf.Han blev kär och fick mina barn på köpet!

Stickan sa...

Hmm, intressant. Undras vad Vi pappor, som är en del av ett familjehem och därigenom tar hand om andras barn utan att få "mysa med barnets morsa" hamnar i för kategori?

Fredric sa...

Sjuuuukt bra skrivet!

Emma sa...

Vi vänder på steken och tänker oss en dokusåpa med titeln: "Gammal skabbig hårdrockare med taskig kvinnosyn söker någon att sätta på". Sugen, någon?

Anonym sa...

Medelålders, trebarnsmor, lite rund med ett funktionshinder... Nej, kanske inte ett förstahandsval men en människa som alla andra värd respekt. Detta gäller förstås ALLA med eller utan barn, kvinna som man: Respekt för den människa man är. Kanske man missar att träffa någon trevlig människa om man bara ser det ytliga.

Cornelia sa...

Mansgrisar i alla ära. I don't really mind them, vanligtvis. Men jag börjar fundera på
a) vad censuren på dina självporträtt har för funktion egentligen och
b) hur länge sedan det var du fick komma till, vilket för oss till
c) varför det är så länge sedan? ... öh... nej, vänta, det har jag nog redan fått klart för mig.
Det gör liksom lite ont i hjärtat när jag tänker på dig. Men jag är övertygad om att det finns hopp för alla, faktiskt. Dags för en runda till psykologen, månne?

Anonym sa...

Som ensamstående mamma kan jag bara säga EN sak till dig - jag tycker synd om dig!

Jag har också dåliga erfarenheter av får och lamm, blev i princip lynchad av en skock härom året när jag skulle korsa en hage, så jag förstår hur dåligt du måste må av detta.

Styrkekramar från Bellabimba

Ensamstående sa...

Du verkar ha en väldigt skev människosyn. Tycker synd om dig!

Anonym sa...

Varför ska man vara säker på att man vill leva resten av livet med en man man skaffar barn med? Allt som behövs är ju en spermie, dessutom tänker ni ju med kuken som du själv skriver, vem vill leva med en man?

Maria sa...

Ha ha ha. Du är ju så dum i huvudet att man saknar ord! Tur för Tobbe och hans mamma att de slipper ha dig i sitt liv. Som tur är finns det ju fina människor i världen också, som är varma, kloka och kärleksfulla.

Anonym sa...

Skrapat lite till - härligt, ger mersmak! /P

Plastpappan sa...

Här var det minsann en gedigen samling pappskallar. Nått av det dumaste jag hört. "haha ja det ligger nog en heldel i denhär texten" skriver en. Ja jävlar. Ladda upp med nya träpåkar när ni ska på krogen nästa gång så får nog ni också ligga. Ha ha