torsdag 13 november 2008

Till de små barnen...

Det finns inget slut på eländet inom bloggvärlden. När man har upptäckt att nittio procent av alla bloggar handlar om mode, bantning, ytlighet, enfald och unga, dumma mammor som skriver om sina ännu dummare ungar så upptäcker man att det finns vuxna människor som skriver bloggar som riktar sig till ungar!
Det är sockersött, puttenuttigt och genomsyras av en snusförnuftighet som jag trodde dog tillsammans med Astrid Lindgren.
Vuxna människor sitter och förmanar barnen. De ska sköta skolan, klä sig varmt och akta sig för att leva för det kan vara farligt.
Läser barn verkligen bloggar, ja förutom Linda Rosings och Blondin-Bellas blogg?
Ja, kanske.
Det kanske t o m finns några små gulliga barn där ute som läser min blogg?
Så kul!
Därför ska jag skriva en liten text enbart till Er. Full av roliga hyss och matnyttiga tips som kommer att förgylla era små liv och få tiden att gå lite snabbare i skolan.

Men först, innan jag börjar skriva så måste jag röka en cigarrett. Mmm va gott! Och så tufft och så manligt!
Porrsurfar och dricker brännvin gör jag också.
Men nu ska skulle det ju handla om Er, inte om mig.
Skolan är bara skit. Det har ni säkert redan upptäckt. Totalt meningslöst men ni vet hur det är, de säger åt er att ni ska gå dit så det är bara att pallra sig iväg.
De kan tvinga er dit men de kan inte tvinga in kunskapen i era hjärnor.
Glöm aldrig det!
När ni nu ändå är där så ska ni passa på att ha lite roligt under tiden. När jag var barn så ägnade vi oss ofta åt ett roligt hyss som vi kort och gott kallade för att ”Skita stopp”. Det är jättekul!
När ni har långrast så ska ni passa på att i tur och ordning gå in på en toalett och bajsa. Använd rikligt med papper när ni torkar er i röven. Spola inte efteråt. Så många som möjligt måste bajsa! Bajs! Bajs! Bajs!
Passa även på att fylla toalettstolen med lite annat smått och gott. Stenar, blomjord och varför inte någon tråkig skolbok? Tryck ned det bara.
Dags att spola!
Sedan kommer farbror vaktmästaren och han kommer att se jätterolig ut i ansiktet när han upptäcker vad han har framför sig.
När han står där på knä inne på toaletten så ska ni passa på och fråga honom lite grand om hans intressanta arbete. Fråga honom gärna om han har kul.
Nu kommer farbror vaktmästaren att låta lite ansträngd på rösten, han kommer att säga det för tillfället inte är sådär jävla roligt som han kunde önska.
Då ska ni fråga honom varför han gör det.
-”Varför går du inte hem istället? Du är ju vuxen!”
Nu kommer farbror vaktmästaren att låta ännu mer ansträngd. Han kanske t o m börjar svära och använda fula ord.
Då är det bäst att ni går undan. Men kasta gärna lite kottar och sten på honom innan ni springer iväg. Det är alltid kul att reta en gubbjävel.

När ni kommer hem och sätter er vid era datorer så kommer säkert någon förälder och tjatar på er att ni ska gå ut och leka. Ni behöver friskt luft och motion. Ja, allt det där skitsnacket kan ni.
Men det går att komma undan detta och samtidigt få lite kul.
Ni ska säga att ni gärna hade varit ute och lekt men att det hela tiden kommer en farbror och visar kuken för er och det tycker ni inte är något roligt.
-”Men Herregud! Vad är det ni säger?”
Nu kommer mamma eller pappa att fråga er om ni känner igen honom och då ska ni säga att det är Mackes sjukskrivna pappa som bor granne med er.
-”Ibland när vi har varit ensamma hemma så har han även ringt på och frågat om han får bajsa i Missans låda. Usch vilken äcklig gubbe!”
Nu kommer det att bli jättespännande för nu kommer farbror polisen hem till er granne och hämtar Mackes pappa. Jättekul! Om ni har tur så kan det t o m bli ett riktigt slagsmål. Det är alltid spännande med vuxna som slåss. Precis som på film!
Ni kommer även själva att få träffa riktiga poliser och då får ni inte ändra på vad ni har sagt. För då kan farbror polisen bli jättearg och då kan mamma och pappa bli ännu argare.
Inte bra.
Förresten så vet ju alla att Mackes sjukskrivna pappa har fått vara hemma när alla andra vuxna har fått jobba och det är ju inte rättvist!

Har ni tänkt på en sak förresten? Jo, det finns säkert någon annan granne på er gata som har en mycket finare och dyrare bil än er pappa, eller hur?
Tänkte väl det!
Sådant är ju inte rättvist det heller. Er pappa är säkert jätte-jättearg på er granne som har en mycket finare bil än honom. Det är inte kul när pappa är arg. Då kan det t o m bli synd om honom. Om pappa jämt går omkring och är arg så kan mamma tröttna på honom och då kanske hon börjar pussas och ha sig med andra pappor.
Kanske med pappor som har en finare bil än er pappa!
Då kommer pappa att bli ännu argare. Därför så måste ni hjälpa pappa så att mamma slutar att bete sig som en sköka. Då blir pappa glad igen.
Smyg in på er grannes garageuppfart någon tidig morgon när alla sover. Ta med er några vassa stenar och repa lacken riktigt ordentligt. Skriv lite fula ord. ”Slicka fitta”, ”Ståkuk” och liknande går bra.
Som avslutning så ska ni fästa en lapp vid ena vindrutetorkaren där ni har skrivit: ”Knullar du mamma en gång till blir det stryk!” Glöm inte att skriva er pappas namn och adress. Så att den dumma grannen vet vem han har att göra med.
Det kommer att lära honom att sluta vara dum och tro att han är bättre än er pappa. För det är han inte!
Bra va?

Nu måste jag tyvärr avsluta den här lilla texten. Cigaretterna och brännvinet är slut. Jag måste sticka ut på stan och köpa mer, för det är ju så gott och roligt att röka och dricka sprit.
Nyttigt också.
Men ni är välkomna att maila mig och be om lite fler roliga tips.
Rockare2@spray.se
Ha det så kul barn små!
*Örk*

19 kommentarer:

WB sa...

Jorå... det var det roligaste djävelskap jag läst på länge. Död åt snusförnuftiga politiskt korrekta blogar!

Anonym sa...

"Hur kan du förmå små oskyldiga barn att begå så hemska saker? Pedofilianklagelser, det kan leda till att en person får hela sitt liv förstört! Förstöra bilar, jag finner inga ord! Och stackars vaktmästaren, han gör ju bara sitt jobb. Tycker det är förkastligt hur du håller på och försöker att förstöra vår framtid!"

Som vanligt GeHå, briljant och jävligt roligt!

Anonym sa...

Världklass!!!ha,ha....

Anonym sa...

Påminner lite Eddie Meduzas "Perversa sagostunder" :D, kör hårt GH!

//E-M

Anonym sa...

Som vanligt, rikigt underhållande läsning!

/17-årigt barn

Henrik sa...

”Knullar du mamma en gång till blir det stryk!”


För att använda ett slitet uttryck: LOL!!!

Anonym sa...

Jo det ligger nog något i det. Bra är det iallafall för både kroppen och naturen, att du går istället för att åka kollektivt eller att ta bilen. Keep up the good work.

Gutegirl sa...

Gud vad du är mogen! :-D
//Gute

AnnaLena sa...

Re---> Ja, men det finns även en grupp som heter så... Youtuba!! :-)

Anonym sa...

GH !
Du måste ha haft en jävligt taskig barndom inte så konstigt att du verkar bitter. Synd att du inte har kunnat ta dig upp ur träsket, eller har du gjort det ? Din blogg pekar ju på att du egentligen inte är så jävla dum. Tror inte att jag har helt fel.

Daniel sa...

haha, och folk orkar gnälla om din blogg...anonymt givetvis.
Mycket skoj :)

kzmonova sa...

Lågt att kritisera som anonym, världen är full av patetiska ynkryggar...

Mimmie sa...

*Svar på svar i min blogg..*
Jag har nog ganska sunda värderingar, säkert relativt lika dina, fast ändå inte för då hade vi nog inte haft denna lilla diskussion, men däremot finner jag inget nöje i att såga människor genom tråkiga/elaka kommentarer.
Inte heller har jag åsikter om ALLT & ALLA vilket är mitt första intryck av dig.Tycker du verkar arg & bitter.. Du är säkert en trevlig person men när jag läste ditt inlägg var inte det min första känsla direkt.

*Så tycker jag att fler 17-åringar ska skaffa barn "som vi skattebetalare får försörja"??*
Nej jag vill inte uppmuntra någon till att göra saker som dom kanske inte är mogna för men däremot är jag impad av "mammabecka" som person inte som en av alla frögurkor till 17-åringar, men även det är ju en del av hennes person.
Jag betalar också skatt, och ärligt talat får mina skattepengar gärna gå till en ung mamma som behöver det-hellre det än till en gammal medelålders alkis som inte "orkar" ta sig i kragen & skaffa ett jobb utan hellre lever på just skattepengar...för sanningen är att många medelålders alkisar kan inte försörja sig.

Får jag också fråga vad det är för fel på att den ena av 2 föräldrar är den försörjande?
Oavsett kön & ålder?? För en måste ju iallafall vara försörjande om dina skattepengar ska hållas utanför. Så om "mammabeckas" sambo var hemma med barn & den som bloggade om sitt liv, hade du sagt att det var skamligt att han skaffade massa barn med en 17-årig "frögurka" & lät henne försörja honom??? Haha-antagligen inte...!
Jag fick min första dotter vid 17, jag var ensam från dag ett & fick hjälp under första året ca eftersom jag inte hade någon "sugardaddy".
Var det fel av mig att behålla mitt barn?
Skulle jag istället tvingats att genomgå abort? Och nej, jag slarvade inte med skydd så dit behöver vi ens inte gå.. Dessutom är abort inte något preventivmedel enligt min åsikt.
Jag valde inte att vara ensam men jag valde att bli förälder & om jag å får lite hjälp på traven-är det så fel?? Eller hur skulle jag försörjt mig, med en nyfödd utan någon vid min sida, ingen som kunde passa eller hjälpa? Kanske skulle jag skaffat ett jobb där jag kunde ta mitt nyfödda barn eller letat upp en medelsålders man som kunde försörja oss??
Sedan 2003 har jag arbetat & försörjt mig själv & min dotter utan vare sig skattepengar eller någon medelålders försörjande man. Däremot är min situation idag en annan: jag är inte längre ensam & jag har inte bara ett barn utan nu snart 3. Jag har fast anställning & bortsett från min föräldraledighet tjänar jag också pengar till familjen.
Men du kanske tycker att man som förälder inte ska plocka ut föräldrapenning & tillfällig föräldrapenning heller? För även det är skattepengar! Så tack för att du betalar för att jag kan vara hemma & uppfostra mina barn under första 1,5 året av deras liv. Eller är det också fel? Kanske borde dom lämnas på dagis vid en månads ålder så att jag kan återgå till jobbet och betala mer skatt som går till at främja lathet & arbets-skygga myglare?? Det är nämligen signalen jag får från dig.

Istället för att hacka på dem som redan befinner sig i ovan nämnda situation kanske du borde lägga energi på att förhindra att fler hamnar där om du nu anser att det är så jävla illa?!
Detta skulle vi kunna dividera om i all evighet känns det som..=P

En väldigt vis människa sa en gång: Har man inget trevligt att säga så kan man lika gärna vara tyst*

mimmie sa...

Ett litet tillägg;
Dessutom undrar jag vad du menar med:
"När man står mittemellan ung kvinna och ett barn så ska man leva livet"
Tycker du att det är bättre att man vid sjutton års ålder hellre super/knullar/knarkar/reser/upplever/utforskar än lever ett stilla & harmoniskt, stadigt liv?
vad är det för värdering? Varför ifrågasätta mina när dina egna verkar ännu mer vridna???
Kan man inte bli en bra människa om man inte gör alla dessa saker först? Kan man inte hunnit göra dom innan?
Jag fullt övertygad om att om inte min dotter hade kommit till mig så hade jag inte levt det liv jag lever idag. Jag tror att jag hade förlorat mig själv på vägen när jag "levde livet".

Bara en tanke..

Anonym sa...

kort och gott, du är min idol.. haha, fyfan, skrattade nästan ihjäl mig åt ”Knullar du mamma en gång till blir det stryk!”. Underhållande som vanligt GeHå!

Mimmie sa...

Hej du, gamle=)
Haha..vilken överraskande reaktion.. Kanske inte alls den jag väntat mig.
Jag har nog ingen jättebra respons just nu, så jag suger lite på detta & återkommer när jag har nåt att komma med. Visst kan du hänvisa hit, ser fram emot lite diskussion.
MvH Mimmie

Anonym sa...

Något utav det bästa du skrivit på ett bra tag. Mer sån här crap.

Jag och några gangstergrabbar anser att du är sveriges svar på Hunter S Thompson.

Anonym sa...

fan vad patetisk du är, sorgligt

Anonym sa...

Rockar´n är en blandning av thompson o Bukowski !