söndag 8 februari 2009

Fyllekväll hemma hos Janne.

I fredags var det meningen att jag och Janne skulle ut på lokal. Jag skulle träffa min flickvän på Harrys och Janne hade en träff, en date som man säger på nysvenska.
Först så skulle jag och Janne träffas hemma hos honom, för att ta oss några glas. För att komma i form så att säga.
Eftersom min och Jannes brist på mognad ständigt firar nya segrar så startade vi upp med en gammal hederlig supartävling. Trettio cl brännvin skulle ned i ett svep. Mitt gamla rekord på tjugofem cl skulle putsas upp. En fin början på en fin kväll.














Se så glad jag är!
Nämnde jag att jag och Janne snart ska fylla 44 och 47 år? Mogna herrar minsann...
Klarade jag det?










Jodå. Sedan var det Jannes tur.
Se så lycklig Janne blev efter avklarat mandomsprov.





Jannes senaste målning.



Sedan blev det väldigt rörigt. Ingen av oss kom utanför dörren. Min flickvän väntade förgäves vid Harrys och Jannes date tröttnade antagligen på att vänta vid sitt bord på O´learys och gick hem. Enligt Janne har hon inte hört av sig under hela helgen. Märklig kvinna.

Någon gång under natten, efter urdrucken flaska så gick jag hem. Jag minns att det var halkigt, att det snöade och att en polisbil stannade och erbjöd mig skjuts hem. Jag tackade artigt men bestämt nej.
Har inget minne efter detta, minns inte att jag kom hem men hem kom jag enligt fotografierna i min telefon. Det är nu det blir märkligt.
Vem tog dessa fotografier, varför har jag bytt både kavaj och t-tröja? En ny flaska brännvin har jag tydligen öppnat också.
Jag fattar ingenting... Ännu ett av tillvarons mysterier.









10 kommentarer:

Unge sa...

Herr "Hårdrockare":
Du och Janne påminner om arbetarklassmännen i Deer Hunter.

Anonym sa...

o´learys finns väl inte i Karlstad?

Anonym sa...

Vackert! Det är inte många män som vet hur man njuter av en kväll men det gör ni sannerligen!

Själv satt jag vid ett bord i ett garage och drack brännvin och tillbringade sedan kvällen ute på staden, då menar jag ute. Inte inne på en krog, utan ute i det kallaste jävla vädret på länge.

Vem lyckades bäst? Jag skulle vilja säga att du gjorde det!

//Hängiven Läsare

Uy sa...

"Anonym":
Det finns inte i Mora heller ;)

rotten sa...

Måste säga att du såg väldigt sympatisk och trevlig ut på dem bilderna!

H sa...

Verkar ha varit en trevlig kväll! Det var en rejäl samling pipor du har i bakgrunden.. Ha en bra dag!

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/kultur/article4361030.ab

GH, kolla in detta. Jag tycker du ska skicka in ett bidrag till bok sm.

Anonym sa...

H:

Det är inte GeHås pipsamling, det är ju hemma hos Janne.
För övrigt så ser GeHå ytterst sympatisk ut. Ser ung ut. Jag trodde han skulle se ut som en typisk gubbe i fyrtioårsåldern.

Maya.

Anonym sa...

Janne ser ju inte så dum ut heller om han gick ner i vikt och klädde upp sig lite.

good morning terrorism sa...

Jisses!