fredag 11 december 2009

Blötsnö och dildos.

Ibland, vid sällsynta tillfällen så händer det att det snöar om vintern. Oftast regnar det bort, tack och lov.
När blötsnön ligger djup på gatorna så brukar jag fantisera om att få mula valfri unge ute på gården.
Det är en vanlig vintermorgon, jag kliver ut från min portuppgång och riktar stegen bort mot en snöhög som några ungar leker vid. Jag går fram till en av ungarna - spelar ingen roll vilken - tar honom i nackskinnet och trynar in en riktigt saftig slaskboll i ansiktet på honom. Jag gnuggar in sörjan så det täpper till både näsa och öron.
- Hör du något eller vill du ha mer?
Skulle jag fråga mellan mina skrattattacker. Dagmamman skulle stå lite längre bort och skrika på hjälp.
Jag kan se det framför mig. Jag frustar alltid vällustigt av skratt när jag tänker på det. En medelålders, ful man står och gnuggar in snö och slask i ansiktet på en vrålande och vilt främmande unge.
Så vackert.
Så förbjudet.
Och så roligt!
Jag drog min lilla fantasi för några karlar på jobbet för ett tag sedan. De flabbade högt.
- Ha! Ha! Ja, det är nog sådant som alla har fantiserat om någon gång!
Sade Fredda. Jocke och Hamid höll med.
- Jag har gjort det en gång! Sade Hamid. - Eller… Nästan i alla fall!
Hamid berättade att när han kom till Sverige för första gången så var det vinter, han hade aldrig sett snö förut och blev mycket fascinerad. Han brukade promenera omkring i höghusområdet utanför flyktingförläggningen och stirra förundrat på snön. Han tog upp snön i händerna och kände på den. Så kall. Så blöt. Hamid kramade sin första slaskboll. Den låg fint i handen, tung och blöt. Han tog sats och så kastade han iväg den. Slaskbollen flög genom luften i en vid båge. Hamid följde den med blicken.
Lite längre bort följde Tanja, en ensamstående white trashmoder, sin lille treåriga son till dagis. Eftersom det här är Sverige så har även dagdrivare med hur mycket tid som helst till sitt förfogande rätt att uppta en plats inom barnomsorgen. Ungen hade på äkta svenskt pellejönsmanér döpts till Ludwig, men kallades i socialfallsmun allmänt för Ludde. Lille sötepöte Ludde. Snöbollen landade rakt i huvudet på lille Ludde. Smack!
Ludde knäade direkt. Slasket rann nedför ansiktet och nacken. Han började skrika som en luftvärnssiren. Modern blev hysterisk och började hoppa upp och ned, fäkta med armarna och skrika något om att de försökte att mörda hennes barn.
Lite längre bort stod Hamid och gapflabbade så det ekade mellan höghusen. Tanja vände sig om och såg en lång libanes i trettioårsåldern som slog sig på sina knän, skrattade och pekade på Ludde som låg på mage i slasket och grät.
Tanja sprang genast fram till Hamid och började stormskälla. Hon anklagade honom för mordförsök och att hon minsann skulle polisanmäla honom.
Hamid hade inte lärt sig svenska ännu. Han ryckte på axlarna och skrattade henne rakt upp i ansiktet. Det var länge sedan Hamid hade fått sig ett sådant gott skratt. Tanja blev helt vansinnig och dängde sin handväska rakt i huvudet på Hamid. Det gjorde ont. Hamid sprang därifrån, Tanja sprang efter och slog hela tiden sin handväska i huvudet på honom.
- Aj! Sluta! Det gör ont! Din jävla subba!
Skrek Hamid på arabiska.
En alldeles vanlig dag i ett svenskt höghusområde.

Ha! Ha! Jävla Hamid va? Jag tyckte det var en rolig historia. Hamid är en jävel på att dra anekdoter när han är på det humöret. Vi är ett kompisgäng på jobbet som brukar sitta och snacka skit under rasterna. Vi är alla i samma ålder, mellan fyrtio-femtio år med skiftande bakgrund och kommer bra överens. Vid den här årstiden brukar vinter och jul vara temat på våra historier.
Jocke är periodare och brukar skämtsamt säga att han är måttlig med alkoholen.
- Jag dricker bara tre gånger om året!
Det stämmer. Det brukar bli en tre-fyra veckor runt jul av stenhårt krökande. Sedan pustar han ut och samlar kraft inför stora vårkalaset. April månad brukar försvinna i ett töcken av alkoholdimmor. När Jocke kvicknar till efter någon månad så blir han alltid förvånad över att det har blivit grönt på träden.
Han har missat varenda lövsprickning de senaste tjugo åren.
- Fan vad tiden går snabbt! Man hinner knappt vända ryggen till!
I juli, vid semestern infaller Jockes tredje fylleperiod. Då brukar även Hamid göra Jocke sällskap. Hamid är ungefär av samma skrot och korn som Jocke, han vill bara gå och köpa brännvin. Jocke och Hamid är förresten de enda utav oss som även brukar umgås på fritiden.
Jocke är äldst av oss, nyss fyllda femtio och har en liten fyraårig dotter som han absolut inte har vårdnaden om. Lotta heter dottern och är en bedårande söt liten flicka som inte har ärvt någon av Jockes gener.
Förra julen så fick Jocke tillstånd att träffa lilla Lotta några timmar under julafton. Eftersom Jocke är Jocke så var han vid denna tid mitt uppe i stora julsuparperioden. Man kan tycka att de kunde ha valt en bättre tidpunkt för mötet mellan far och dotter.
Jocke hade även träffat en ny kvinna via en dejtingsida på nätet. Elena, en fyrtioårig kvinna från södra Polen. Elena var lika glad i vodka som i sex. Hemma i Katowice var hon även känd för att helt sakna omdöme vid valet av partner vilket hade gjort henne väldigt populär hos den manliga delen av populationen. Kort sagt så kunde man säga att Elena blev en smula lätt på foten när hon drack och drack, det gjorde hon. Mycket och ofta. Detta var egenskaper som Jocke alltid sökt hos kvinnorna, nu hade han äntligen hittat en som uppfyllde hans önskemål.

Dagen före julafton så gick Jocke ut på stan för att handla julklappar åt Elena och Lotta. Hela veckan hade Jocke tillbringat i sängen tillsammans med Elena och ett större antal flaskor med lågprisvodka. Jocke kände sig alldeles skinnflådd i skrevet. Han gick bredbent som en cowboy mellan affärerna. Sprit fick Jocke aldrig för mycket av. Inte av sex heller. Det hade han i alla fall varit övertygad om till för någon månad sedan. De få gånger han tidigare hade fått chansen till sex så hade han knullat som om det hade varit sista gången, vilket det mycket väl också kunde vara.
- Får jag chansen så drar jag fan inte ur den i första taget!
Brukade han säga. - Jag klänger mig fast till sista andetaget!
Men nu så hade han försökt att dra sig ur. Det gick inte. Elena sög sig fast som en manet och ville bara ha mer. Hon var omättlig. Jag orkar fan inte mer! Tänkte Jocke.
När en man anser att det har blivit för mycket sex, ja då finns det ingen anledning att tvivla på hans ord. Att få träffa en nymfoman är något som många män drömmer om men få får uppleva. Jocke tillhörde nu denna lilla, exklusiva skara av män. Det var trevlig till en början, men nu var det bara plågsamt. Skrevet hettade och var ömt.
Men så hittade Jocke en lämplig present till Elena, den var lösningen på hans problem. Han hittade även en fin present till sin lilla dotter Lotta.
Och så gick det som det gick. På julafton dök Jocke upp hemma hos sin dotter och hennes mor. Lottas mormor och morfar var också där. Kvällen började illa och slutade ännu värre. Jocke var full som ett vårdike och gick rätt igenom glasdörrarna till vardagsrummet så glassplittret yrde för att därefter ramla in i julgranen mitt under julklappsutdelningen. Jocke hann i alla fall att överlämna sitt paket till Lotta innan han blev utslängd.
En stund senare satt lilla Lotta och stirrade frågande på en gigantisk laxrosa fittdildo med tre hastighetslägen, överhettningsskydd och utbytbar anuskittlare.
Ungefär samtidigt så rev Elena bort papperet på paketet till ett stort pussel som enligt omslagsfotot föreställde en ponny. Lämpligt för barn upp till sex år, stod det i beskrivningen.

Det var en bra historia. Vi skrattade gott allihop. Jocke, han gillar brännvin han! Det känns bra att ha sådana fina och roliga jobbarkompisar.
Det finns inga roliga jobb, det är arbetskamraterna som får mig att stå ut. Så har det alltid varit. Mina nuvarande jobbarkompisar är nog de bästa jag har haft. Trevliga och rejäla män allihop!
Flera kvinnor ingår också i personalstyrkan. Bättre tjejer kan man inte jobba tillsammans med.
Jag önskar att jag hade tid att skriva om dem allihop. Dessvärre har jag ett arbete att sköta och dit måste jag bege mig nu.
Hej så länge!

15 kommentarer:

E Hilter sa...

Haha. Vilka jävla rövarhistorier.
Måste vara gött att bli äldre och samla på sig massa sådana.

Anonym sa...

Herregud! Så härligt över gränsen och uppfriskande! Du skriver jävligt underhållande och lättläst. MERA! Och ja, vi drömmer nog alla om att prygla upp en bortskämd ungjävel då odh då. Jag gör det i alla fall.

Anonym sa...

Månntro Rockarn är ute och trollar lite på sin blogg så här mitt i julstöket. jag säger lycka till!
Rätt som det är skall du se att det dyker upp någon eller några som är lika debattsugna som de är finkänsliga så du får julslugga lite i cyberrymden.

Men kom ihåg:
"Arguing on the internet is like running in the special olympics.
Even if you win you are still retarded"

/JW

Anonym sa...

Så jävla klockrent GH! Å du ska veta att du är inte ensam om att vilja klappa på valfri skitunge. Kvinnor med barn går fetbort.

Tysken

Anonym sa...

GH, du har en förmåga att sätta ord på de flesta mäns tankar. Frågan är: Ä du lika tuff i verkligheten eller ä du som de flesta av oss andra, dvs du låtsas att du gillar barn och spelar med bara för att få mutta.
Ä de så?
Jag har lärt mig läxan, adrig mer en kvinna med barn. Fantiserade varje dag om hur jag gav ungen stryk på olika vis.

I mina hemtrakter säger vi förresten inte mula, vi säger "buva". Ja skulle också villa buva en unge.
Suverän text för övrigt.

Anonym sa...

Ha ha vilken historia. Mycker underhållande!

Det är alltid kul med snöbollar, speciellt blötsnö. Alla har vi säkert historer att berätta där dessa snöbollar är inblandade.
När jag var liten var det populärt att kasta snöbollar på andra fönsterrutor, gärna där det bodde griniga gubbar och kärringar. De blir liksom extra rolig då.

Men i alla fall så var det påsk. Snön höll på att smälta och på den tiden såldes raket och smällare i vilken matbutik som hellst. Naturligtvis hade vi ungar köpt på oss en rejäl omgång. Min polare kom iaf på den eminenta idén att baka en lagom stor och blöt snöboll och sen placera ett tigerskott i snöbollen, precis som man sätter ner små ljus i en födelsdagstårta. Vi tittade oss omkring efter ett lämpligt offer. Tilslut såg min polare Stig att överst i ett litet familjehus var det ett pågående släktkalas. Det pågick på andra våningen i huset, de hade balkong och en balkongdörr som stod på glänt :)

Anonym sa...

Har du testat Parkour någon gång?

/Adde

Anonym sa...

Såvitt du skrev förut var det du som ramlade in full i julgranen inte din kompis. Därav så gjorde din förra flickvän slut med dig. Aja baja!

OCD-mannen sa...

Bäste GH,

Om jag inte minns fel så har du brukat begreppet "pellejönsnamn" vid ett flertal tillfällen under senare tid. Jag tycker detta är en utmärkt benämning på dessa alltmer suspekta namn som mödrar med tveksamt god smak väljer att döpa sina telningar till.

Jag skulle därför vilja be dig om en tjänst, bäste GH, nämligen att ge ytterligare några exempel på namn som du tycker hör hemma i ovan nämnda kategori.

Tack på förhand.

Högaktningsfullt

OCD-mannen (f d ocdmannen)

Bengt sa...

Flyt i pennan (förlåt, datorn) idag också. Du är för härlig, hårdrockarn!

Anonym sa...

rätt mycket hat mot barn den sista tiden.... skumt...

Marina sa...

En av dom främsta anledningarna till att det suger att det inte är någon snö än!
Förövrigt vill jag ha såna jobbarkompisar som dina =)

Anonym sa...

Så bra skrivet....Snöar det ute så får man vara bered på allt....Igår snöade det här....Min grabb som är fem år och jag gick ut och kastade lite snöboll.

Hur det nu var så missade han mig och träffade fönstret på en risig gammal volvo som åkte förbi.....Ut störtar en idiot i glasögon och såg ut som om han precis avslutat en 5 veckor lång kur i självsvält....Han gormar och skriker om att han inte gillar barn....Jag skickade in grabben och sa att vi ska lösa det här till idioten....Han lugnade ner sig en smula och jag såg grabben försvinna in genom porten.

Sen skallade jag honom över näsan och han föll ihop.....Jag drog upp han och armbågade han 4-5 gånger i ansiktet....Sen var han som en säck potatis....Skickade på ett par rejäla sparkar i ansiktet och avslutade med att stampa honom i bröstet några gånger...

Jag bara älskar vintern och snöbollskrig !!!

Anonym sa...

Ey! Läste din tråd om "fattiga" barnfamiljer! https://www.flashback.info/showpost.php?p=7030840&postcount=1

Du är ett geni! Mer klockren trådstart får man leta efter! Fortsätt gärna i bloggen med fler inlägg om det pellejönssamhälle vi lever i!

Andrea sa...

Jag måste säga att jag håller helt med dig, förutom att jag skulle vilja ändra åldersgruppen lite. Det versta som finns är ju kaxiga 8-14 åringar som verkligen förtjänar en ordentlig mulning. Bra åldersgrupp att ge se på också eftersom vid det här laget är antagligen föräldrarna också trötta på sina dryga ungar.